登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

Liberdade的博客

Elibera

 
 
 

日志

 
 

[转]再唔撑广州话真系唔得掂。。。。。。  

2010-07-19 22:09:35|  分类: 鸟语花盛 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

再唔撑广州话真系唔得掂。。。。。。 附带图片

雪西度    发表于2010年07月18日 17:29 阅读(11) 评论(3) 分类: 个人日记
 
 图片
[转]再唔撑广州话真系唔得掂。。。。。。 - Liberdade - Liberdade的博客

    近日媒体报道得好激烈既“粤语保育战”深深触动左我,身为广州人对本土文化有一份浓厚既感情,宜家行系广州既路面上,几乎都唔认得自己从细到大成长既地方,处处都改建,又油到好卡通,好。。。假。。。趁住哩个亚运,睇离广州真系无论从外表到内脏,都俾人肢解到七零八落体无原肤甚至肠穿肚烂。。。。唉,如果行系D拆到面目全非既街道上仲要唔可以讲翻我地既广州话,甘我会咪下自己块面问句“我系未移左民,还是发紧梦,哩树系ben树啊~~~?!”

 

    哩排最hit既话题就系有条友提议广州台既广州新闻甚至其他节目都要改用普语广播,作为广州人就梗系唔中意啦,睇住D义气仔女系网站、微博上面出力打“粤语保育战”既时候,我突然谂起其实粤语早就已经系大家唔经唔觉之间变左味,好多地道既发音好多人都讲唔正,甚至连电视台电台既新闻播音员或者旁述都读错晒,我总结左真系我自己亲耳听左好几次既几个字,俾人读到错晒,仲要唔止一次,大家研究下系未:

 

­­­    A. 听得最多次既错误发音:瑞   

    可能我最亲爱既妈咪个名有哩只字,毫无疑问我知“瑞士”个“瑞”字广州话读“睡”或者“穗”,都系同音既。但系多次系电视新闻或者电台财经新闻时,我会听到旁述讲“锐(瑞)士法朗”、“基金国投锐(瑞)银”,连妈咪都听到,拒就会讲句“唉,乜我个名成日俾人读错嘎~~”(点解好似10几年黎都好少听到有人读错,系宜家先成日有人读错既。。。证明咩野呢。。。无奈。。。。。)

 

    或者有一日,你行入零食店对住店员讲:“唔该俾包锐士糖(sugus)我啦~~!!!”可能个店员会好快手拿包瑞士糖(sugus)俾你呢,不过相同情况如果系HK既话,我估店员一定会驳翻你:“唔好意思我地哩度无锐士糖,你系未想买瑞士糖啊~~?!!”

 

    B. 好多人可能唔知正确读音既字:驯

 

    最近新闻报道过几起外国D驯兽师俾自己驯养既动物袭击甚至丧命,我就次次都听到播音员讲“训兽师”,其实“驯”字应该读成“纯”音,同“纯”或“唇”系同音嘎,唔系有边读边读个“训”字,可能个播音员真系唔识读挂~~~

 

    上面两个字都系屡次系电视台听到发音错误既字,作为主流媒体经常用错发音既话,影响好大,甚至有可能改变左哩个字既读音,以后就无人知道正确发音了。仲有一个比较有争议又有趣既字,我好几次都同身边既朋友仔纠正过,就系“郁闷”既“郁”字,每次听到朋友仔话“唉,哩期我好旭闷啊。。。”我就会马上纠正拒“系郁闷啊,读‘屈’音,而唔系‘旭闷’啊!!!”不过谂深一层,哩个字应该系广州话入面都系多音字,例如郁金香,我地就系读郁(屈)金香啦,不过再谂一下,如果有抑郁症要去睇医生,甘唔通讲“医生我系未有抑旭症”?????~~~~

 

    我觉得唔单止要保住广州话作为广州既主流语言存在并世代流传落去,仲要将广州话讲准,读准,保持原来既味道唔好变,甘先系真正保育粤语,睇黎哩个任务光荣而艰巨,一于从自己做起先得,唔系真系唔得掂~~~    

 

=================================

1楼 SM 2010-07-19 12:10:09

2002年在广州海猪区广船宿舍门口对面,两个初中生语:“前边部奇锐QQ个款真系好鬼Q”
 
寒!
 
汗!!!
 
奇锐QQ,边个发明?

 


2楼 SM 2010-07-19 12:12:17

当时我同个女讲,丢那星,D学生读屎片,D老师教坏学生! 
 

 

3楼 SM 2010-07-19 12:18:12

上个星期,我中午食饭时间问过好多同事,广州话“乌鼠”系指咩也?点样正确翻译成普通话,居然无人讲得正确!
 

  评论这张
 
阅读(794)| 评论(10)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018